Blog

Alfa Romeo Giulia Q4 Veloce – jazda próbna

A

autor: Zbigniew Szczygielski Opinia o modelu – Alfa Romeo Giulia Q4 Veloce 2.0 benzyna 280 KM W piątkowe popołudnie miałem okazję pogonić przez ok. 60 km najnowszą Alfą Giulia Veloce w wersji z 2 litrowym, 280-konnym silnikiem turbo i napędem na 4 koła. Tekst jest trochę długi, nie traktuje tylko o samej jeździe, ale jest też podsumowaniem moich dotychczasowych przemyśleń na temat tego...

Diablica, czyli jak kupiłem 156 V6 Modyficata

D

Tekst powstał do szuflady, gdzieś około roku 2006. Publikuję bez poprawek. Autor: Zbigniew Szczygielski 118/60. Nie, to nie mój puls, to nasza dzielna drogówka złapała pirata drogowego na videoradar. Gonili, gonili … i dogonili. Dzień po zakupie. Klasyka. Tylko dlaczego wtedy, kiedy ja jadę tylko przewietrzyć silnik? „Przecież zwalniałem” – „Pan nie zwalniał, tylko...

Alfetta po 40

A

tekst: Grzegorz Grątkowski, pochodzi z roku 2012 Dziesięć lat temu poznałem w Parmie Marco – cenionego mechanika utrzymującego i restaurującego stare Alfa Romeo. Gdy rozglądałem się po jego hali, podszedł i wskazując dwuwałkowy silnik Alfy, zapytał mnie, co to za motore. Zauważyłem, że ma żeliwny blok i zdejmowane pokrywy wałków. Odpowiedziałem, że od tysiąc dziewięćsetki. Dzięki zdaniu tego...

Spadanie z wysokiego konia czyli kryzys Alfa Romeo

S

„Zabieraj pan stąd tę taczkę!”. Te uprzejme i kulturalne słowa usłyszał jeden z naszych klubowych kolegów, gdy zaparkował swą Alfę 33 przed stacją benzynową w średniej wielkości mieście północnej Polski. Wypowiedział je sprzedawca, dumny właściciel czerwonego BMW. Człowiek żywiący głębokie przekonanie, że Alfa Romeo jest marką podrzędną, robiącą tandetne samochody, które rozsypują się...

Varano czyli szkoła jazdy (2001)

V

Varano czyli szkoła jazdy Grzegorz Grątkowski W kwietniu 2001 r. dwóch członków klubu IKAR odwiedziło Centro Internazionale Guida Sicura Alfa Romeo. Artykuł z opisem tej renomowanej szkoły bezpiecznej i sportowej jazdy powinien się był ukazać wkrótce później, wiedziałem jednak, że jego znaczenie praktyczne będzie znikome. Pomysł zebrania grupy chętnych, by pojechać na szkolenie w ośrodku odległym...

W deszczowe popołudnie, lipiec 2000

W

Droga przez las późnym, deszczowym popołudniem. Środek lata. Lekki wiatr porusza liśćmi stojącej obok mnie brzozy. Stoję na poboczu i obserwuję przejeżdżające od czasu do czasu samochody. Daewoo, Ople, Volkswageny… i jeszcze raz to samo. Ostatni raz wciągam rześkie powietrze głęboko w płuca. Otwieram drzwi stojącego obok mnie samochodu. Zdejmuję przeciwdeszczową, pomarańczową kurtkę i...

Alfa 166

A

Najnowszy flagowy okręt Alfy zaprezentowano z wielką pompą w 1998 roku. Zastąpił nieco już wysłużoną Alfę 164. 166-tka, podobnie jak jej mniejsza siostra model 156, jest autem zaprojektowanym całkowicie od nowa, z Alfy 164 przejęła właściwie tylko doładowany motor 2.0 V6, który także poddano modyfikacjom. Samochód tryska nowoczesnymi technologiami. Jednym zdaniem — prawdziwe, rasowe Alfa...

O silnikach końca wieku

O

O silnikach końca wieku – wywiad z Alessandro Piccone Wywiad zamieszczony w dodatku specjalnym do pisma „Quattroruote”, poświęconym silnikom Alfa Romeo, nr 495, styczeń 1997 r. Przekład: Grzegorz Grątkowski. Inż. Alessandro Piccone przez cały okres swojej kariery zawodowej związany był z Alfa Romeo. W zakładach w Arese zaczął pracował w 1968 r., bezpośrednio po zrobieniu dyplomu...

Alfa 156 – monografia

A

Alfa 156 to jeden z najbardziej udanych (mimo pewnych wad) modeli Alfa Romeo. Sprzedaż mówi sama za siebie – 680.000 sztuk stawia go wśród najbardziej popularnych modeli Alfa Romeo w historii. autor: Zbigniew Szczygielski Projekt W roku 1995 przednionapędowa Alfa Romeo GTV zakończyła proces odnowy gamy modeli firmy, do jakiej zobowiązał się FIAT przejmując w 1987 roku producenta z Mediolanu...

Alfa GTV-Spider (916)

A

Tekst: Jarosław Horodecki  2003 Prosto z Turynu, specjalnie dla IKAR-a Powrót w dobrym stylu Od prezentacji modeli GTV i Spider Alfy Romeo minęło już przeszło 8 lat. To szmat czasu w życiu samochodu – nawet niszowego. Nic dziwnego, że sportowe Alfy nie sprzedawały się najlepiej. Konkurencja nie śpi. Od czasu, gdy podczas salonu samochodowego w Paryżu, jesienią 1994 roku przedstawiono śmiało...

Historia Alfa Romeo

Kategorie

error: Content is protected !!